Halaman

Rabu, 10 April 2013

SET HAMIL terbaik shaklee

SET IBU MENGANDUNG PREGNANCY

Salam sume para ibu yang mengandung!! SERONOK KAN?!! Happy bila tau adanya zuriat dalam rahim kita... Insyaallah kita sama2 berdoa zuriat kita ni sume akan menjadi umat yang bermanfaat untuk semua muslimin dan muslimat seluruhnya. Ameen ya rabb!!!

Ok bercakap tentang mengandung ni, semestinya kita kene berilmu!! Bagi melahirkan zuriat yang sihat dan semestinya cerdas badan dan fikiran kita perlu nutrisi yg baik. Dalam erti kata lain, para ibu kene makan makanan yang sihat, jangan makan JUNK FOOD!!! Makan banyak buah, minum susu, makan nasi dan lauk yang byk protein, mcm ayam, ikan, daging, sayur of course jangan tinggal ok!!!...

Setiap ibu yang mengandung, tidak akan lari dari gejala letihlah, muntah2 la, kene simpul2 urat tuh, kejang x silap...tengah2 bergeliat tetiba mak aiii rasa nak sepak sume orang bila kene cramp tuh... hahaha... pastu kalo mcm aku ni plak, pantang lambat sket makan sure masuk angin start la loya bagai...

Anyway, doktor memang ada bekalkan asid folik, ubat angin, dan obimin tuh utk ibu2 ni, so perlulah makan!!! Jangan plak tak makan sebab takut gemuk la, besau laa... hish! korang!!! takpe kita besar pun sebab kita ngandung!!!... Betul x?!!! Think positif anak kita nak makan jugak, and paling penting, anak kita mesti sihat!!!

So apalah salahnya kita berlabur sikit untuk hasil yang terbaik bagi diri kita sebagai ibu dan anak nanti sihat. Tapi apa2 pun semua dengan izin Allah swt. Jangan lupa sentiasa doa minta yang terbaik. 


Protein - diperlukan untuk pertumbuhan fizikal dan pembinaan sel bayi anda. Ia juga diperlukan oleh plasenta, tisu-tisu amnion, tisu-tisu keibuan dan penghasilan susu ibu. Jelasnya, kehamilan dan penyusuan susu ibu memerlukan kehadiran protein. Jadi amatlah disyorkan untuk menambah sumber protein sihat di dalam diet harian anda. 
Asid Folik - pengambilan folate yang mencukupi bukan hanya penting bagi memastikan pembentukan otak dan saraf tunjang fetus yang sempurna, bahkan ia turut membantu dalam mencegah kecacatan semasa kelahiran seperti bifida spina. Pengambilan asid folik yang optimum perlu diambil secara berterusan di sepanjang tempoh kehamilan dan juga dalam setiap diet wanita yang masih subur.
Kalsium - kandungan kalsium yang mencukupi di dalam diet anda, lebih-lebih lagi semasa tempoh kehamilan akan dapat memastikan bayi yang bakal dilahirkan mempunyai tulang dan gigi yang sihat tanpa menggugat kandungan kalsiaum yang sedia ada di dalam tubuh anda. Kalsium juga membantu untuk menghalang kekejangan otot yang dialami dalam tempoh kehamilan dan kontraksi yang berlaku disaat melahirkan. Pengambilan kalsium yang teratur boleh diperolehi melalui pengambilan produk tenusu dan sayur-sayuran hijau seperti kubis atau dengan mengambil kalsium tambahan. 
Asid Lemak Omega-3 - juga dikenali sebagai DHA yang diperlukan dalam pembinaan otak dan retina bayi. Ikan laut dalam(Coldwater) seperti ikan salmon dan ikan tenggiri, kayan dengan sumber asid lemak omega-3 tetapi anda disyorkan untuk mengambil tidak lebih daripada 2 bahagian seminggu kerana kandungan merkurinya yang tinggi. Jadi, suplemen ultra-tulen minyak ikan omega-3 merupakan alternatif terbaik untuk menggantikannya.




Anyway Shaklee mencadangkan Set Hamil seperti di bawah:-

ESPrendah lemak, bukan GMO dan protein biologi lengkap yang mengandungi kesemua sembilan asid amino penting.  Mengandungi PROTEIN yang paling penting utk ibu hamil.

Ostematrix - Lengkap serta suplemen kalsium yang terbukti secara saintifik mempunyai penyerapan yang lebih baik dan tablet yang mudah ditelan. Memberi KALSIUM utk pembentukan tulang bayi yang sihat!

B Complex - Memberikan kesemua khasiat 8 vitamin B dengan sistem penyerapan bioaktif yang membantu penyerapan dan bioketersediaan asid folik. Menmberi ASID FOLIK untuk pembentukan otak yang sihat.

Omega Guard - Menawarkan spektrum penuh asid lemak omega-3 bergred tinggi yang selamat di makan. Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan. Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan. (Shaklee.com)

Set Lengkap Ibu Hamil Shaklee



Vita-lea Iron formula : Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Mempunyai patented Sistem Penyerapan Bioaktif utk memastikan peningkatan penyerapan asid folid kritikal. Membantu meningkatkan Hb ke paras normal semasa hamil bagi ibu yang mempunyai darah rendah.

B complex : lengkap dengan 8 kumpulan B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil.Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress ,menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa. Vitamin B juga dapatmelahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.


Vitamin C : membantu meningkatkan sistem imunisasi badan. Penambilan bersama Vita-lea Iron Formula meningkatkan kadar penyerapan iron dalam tubuh


Ostematrix : kandungan kalsium yang mencukupi di dalam diet anda, lebih-lebih lagi semasa tempoh kehamilan akan dapat memastikan bayi yang bakal dilahirkan mempunyai tulang dan gigi yang sihat tanpa menggugat kandungan kalsiaum yang sedia ada di dalam tubuh anda. Kalsium juga membantu untuk menghalang kekejangan otot yang dialami dalam tempoh kehamilan dan kontraksi yang berlaku disaat melahirkan.

Energizing Soy Protein : rendah lemak, bukan GMO dan protein biologi lengkap yang mengandungi kesemua sembilan asid amino penting.Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Ianya juga dikatakankunci untuk melawan penyakit. ESP juga memberi ibu tenaga di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Ia jugamemelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat. Selain itu, protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi. Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah. Keperluan protein ini semakin penting ketika memasuki trimester ke 3

Omega guard:DHA atau nama saintifiknya, Docosahexaenoic, adalah sejenis asid lemak omega-3 poli tak tepu yang berantai panjang, dijumpai dalam setiap sel dalam badan. DHA adalah penting untuk perkembangan dan kefungsian otak, mata dan sistem saraf pusat. Semasa mengandung, janin yang seda ng membesar bergantung kepada ibunya untuk mendapat DHA yang diperlukan. Ini kerana DHA diperolehi daripada makanan yang dimakan, maka kandungan DHA dalam diet seseorang ibu menentukan sebanyak mana DHA yang dapat disalurkan kepada janin.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan